fredag 20 april 2012

Efter påsklovet

Vilken vikarie Tigrarna har fått ha under tiden jag varit på resa!
Det har säkert inte undgått någon av er föräldrar att Tigrarna hade disco sista timmen på tisdag. 
Detta som en kul belöning för bra arbete under tiden jag var borta.
Tack Virpi för alla påhittiga saker du bjöd Tigrarna på!

Varje gång jag varit borta en lite längre stund från Tigrarna så lyckas eleverna att överraska mig på morgonen med sitt otroligt positiva och glada humör.

Denna gång hade jag en hejarklack som stod och väntade på att jag skulle parkera bilen. När jag klev ur bilen så hördes  Linda, Linda, Linda... :) varefter jag fick massor med kramar.
Vilket bemötande man kan få efter en resa!
En fin start efter påsklovet.

Denna vecka har Tigrarna även fått ta del av Yalla Yalla uppvisning.
En trevlig grupp som fick eleverna att våga och engagera sig.
Riktigt roligt att uppleva!

En Tiger elev som sjöng och vi sjöng efter. 

Lite rörelser till musiken.

 
En annan Tiger elev fick prova på kontrabasen och...

...spela på piano.




Instrumenten hade ljud när eleven steg på det instrumentet som visades på bilden.



Eleverna gjorde de rörelser som bandmedlemmarna visade.

Rörelser enligt spegelbild-metoden.




Vi har även provat lite på att använda linjaler.

Vi kommer senare i vår (när vädret blir bättre) gå ut och ta mått på naturen.

OBS!
Passar på och påminner om Tigerträffen på söndag kl.11 vid Fredrikshall som föräldrarepresentanterna Stefan och Annika ordnat.
Vänligen se mail för mera information!

Trevlig helg!
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar