söndag 26 september 2010

Ge mig ett T...


...T
Ge mig ett I
I
Ge mig ett G
G
Ge mig ett R
R
Ge mig ett A
A
Ge mig ett R
R
Vad blir det? *eleverna funderar en stund*
T I G R A R!!!

Så avslutade vi Tigrarnas vecka för denna gång.
*Dessutom ett ganska omedvetet sett att lära sig stava ord. :)

För att blicka tillbaka under veckan som gick så fick Tigrarna äntligen sina datorer!
Stämningen i klassrummet var som på julafton.

Barn kan och de är snabba på att lära sig nya saker!
Eleverna fick tillsammans med en annan elev skriva namn och ord som de kan. På bilden nedanför visar en av eleverna stolt upp det som de åstadkom tillsammans.


Eleverna fick efteråt beskåda det som alla åstadkom på dator.

Här förbereds teckningarna inför internationella barndagen.
Det märktes att det var roligt att få rita på stort papper.


På fredag morgon hade vi en stor gemensam samling. Alla elever och lärare var samlade i samma rum. Oj vad många vi är! :)
Tigrar och Leoparder framförde sånger inför alla elever och lärare.
Att stå och sjunga inför alla andra är inte alltid lätt att göra...men det klarade Tigrar och Leoparder med bravur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar