söndag 8 februari 2015

Vecka 6

Veckans stora "snackis" vad måndagens teaterföreställning.

Måndagens schema var lite annorlunda. Tigrarna åt lunch tidigare och hade en kort rast istället för idrotten, för att tillsammans med leoparderna se Scenkonst Sörmlands teaterföreställning Lana 25/7.

Scenkonst Sörmland beskriver föreställningen som 
"en interaktiv klassrumsföreställning för mellanstadielever om ämnet sociala medier. Två skådespelare skapar föreställningen tillsammans med åskådarna. Det handlar om att bygga upp det perfekta virtuella livet och att använda delete-knappen för att ta bort det man inte tycker om. Personliga bloggar är ett vanligt redskap bland yngre där man exponerar sina liv och funderingar, på gott och ont. Här bygger man luftslott, beskriver sin frukostmacka och hotar att hoppa utför ett stup. Vad är detta enorma behov av att öppet och ärligt berätta om sig själv och sitt liv för halva världen? Eller hur ärligt är det?" 


Föreställningen togs emot med jubel av publiken. Ämnet är aktuellt med dagens sociala medier och människornas beteende kring dessa. Läs gärna elevernas kommentarer efter bilderna.

Dessa "selfies"...

Spelrobotarna


Kommentarer:

Den var jätte bra (A.H). 

Dom skämtade mycket och det gillade jag, det var bara den bästa föreställningen EVER!! (V.W)

Föreställningen var jättebra, och skådisarna var dom bästa som finns. Det var mycket humor i föreställningen och den roligaste delen var när killen spelade en lillasyster, det var den bästa föreställningen EVER!!=-)   (E.P)

Den var väldigt bra och nu kan jag säga till pappa att det kan vara bra att titta i en skärm.(G.T)

  Föreställningen var jättebra för man lärde sig mycket om hur tonåringar är idag och hur vi som tonåringar kanske kan bli så då kan man lära sig att titta mindre på telefonen och dator spela mindre tv spel. Dom var jättebra på att spela rollerna och dom var jätteroliga och allt var jättebra.   (E.f)

Jag tyckte att det var en rolig teater!
Bra ide med! 
Det var jätte roligt med spel figurerna, och att vi tävlade om chips påsen.
Det var en av de bästa teatrerna jag sett!
(W.M)
  
jag tyckte att den var bra teater och att dom spelade bara. Vi tävlade om en chips påse och vi van men alla delar på den (B.W

KUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
J.F

Jag tyckte att den var jätte bra! (E.S)

OH YEAH!! Jag tyckte att den var bra! Bara så ni vet föräldrar, så berättade dom att man lär sig ganska mycket av att sitta framför datan/surfplattan/telefonen. Ps. Evgeni var as bra! (O.K) 

Jag tyckte den var jätte bra! Vi fick först dra en lapp och då stod det vilken pjäs dom skulle spela och sen fick vi bestämma namn, ålder och jobb. Men jag blev jätte sugen på chips och godis! (ME)

Jag tyckte att den var bra, men man blev frestad av godiset och chipsen. (E.W)

Jag tycker att den var jättebra! Skådisarna var duktiga, men jag blev både chips - och godissugen... Haha(: (V.L)

Jag tyckte att teatern var jätte bra! För att dom gjorde att man skrattade, men man blev väldigt frestad när dom hade chips.
( J.G )

Jag tycker att den var jättebra, och dom gjorde allting så verkligt.
 (N.F)

Jag tyckte att den var bra. För man fick vilja lite själv vad dom skulle heta och vad don skulle jobba med. Fast man blev jätte frestad av allt godis och chips! (E.T)  

Jag tyckte att ”skådisarna” var jätte duktiga på de dem gjorde! Teatern var även super rolig, man kände igen sig i vissa scener. Jag blev dock jätte sugen på godis och chips! Men som sagt så var själva teatern super rolig och bra. Min favorit scen var när den där tjejen skulle spela in en you-tube fil med sin lilla syster. Det har nog varit den roligaste teatern jag har varit på. Jag hoppas att jag kommer att få se något sådant igen!
(M.N) 

Den var jättebra och den sista scenen var bäst tycker jag. I slutet när de bråkade om telefonen trodde jag nästan att det var på riktigt.
       (H.O)


Nu har vi bara en skolvecka kvar innan det är dags för ett välförtjänt sportlov.

Alla bloggläsare önskas en solig dag!


/"The Big-Tiger"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar